Saturday 29 December 2012

My best of Green 2012!

Today I'm listing my favourite green polishes of 2012!
Green is one of my favourite colours of polishes! Beeing a florist, I can't tell you how many times I've got comments from friends and customers about my "green fingers" ;) Anyway, here they are! Enjoy!
Click on the pictures for more swatches and reviews!

1 - China Glaze Exotic Encounters
2 - Color Club Ho-Ho-Holly
3 - China Glaze Watermelon Rind
4 - Gina Tricot Wannabe
5 - Barry M Spring Green

I think many of you would have put Ho-Ho-Holly before Exotic Encounters ;)
But not me ;) I adore EE!!

Did you find any green polish you liked?
Which green is your favourite?

8 comments:

  1. Tror inte ja sett EE på dej!?? Elr har jag? Har inte dy en fin grön fr Butter London, typ Beetle nånting? E ja i närheten?:P
    Listan e fin men min absoluta favorit e Zoya Ivanka å Barry M å Ciate Mojito. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vet inte om vi setts när jag burit EE faktiskt... Den e såååå fin!!! :D
      Jag har en tyrkosgrön från Butter London som heter Slapper och sen har jag en som heter British Racing Green... ;) Är det nån av dom dy tänker på?
      Vilken Barry M menar du?? Du köpte ju två gröna sist! ;)
      Jag bär Ciaté Mojito idag!! :D

      Delete
    2. British Racing Green !!! Det va den ja tänkte på! :) Ja va ju inte Sååå långt ifrån när ja sa Beetle. För Beetle e ju en bil å "Racing Green" e ju oxå en bil väl? B-)

      -Barry M Spring Green tycker ja e fin. Funderar på att göra lite galna naglar, e trött på att va "normal".Va tror dy om grön leo, tymmen upp elr ner? :D

      -Åh Mojito:) den vill ja måla nuuu!! Har dy fått några kommentarer på den ännu?

      Delete
    3. British Racing Green är en bilfärg på racerbilar inte en bilsort :P Men ok, du får halvrätt då! ;)
      Jaaa, grön leo!!! F-n va coolt!! Gör't!!!
      Dy, jag har aldrig fått så många kommentarer av kunder som den helg jag hade den när jag jobbade!! Den liksom fångar folks öga och de bara måste säga nåt! Oftast typ "det var väl tur att dy har gröna fingrar när du jobbar som florist" hehe typ... Blir boring efter att typ fem st sagt det....

      Delete
  2. Exotic Encounters har jag, men har fortfarande inte använt. Skäms på mig!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Men prova den kvinna!!! :D Den är sååå fin!
      Den perfekta tealgröna nyansen! Enligt mig iaf ;)

      Delete
  3. Mmm.. ho-ho-holly måste jag bara skaffa. Kan inte förstå att jag hoppade över den sista jag shoppade! :)
    Jag älskar också grönt på naglarna, det är en sån färg som jag lätt vänder mig till om jag inte vet vad jag vill göra. Däremot så gillar jag gröna med en del gult i bäst. Gärna åt advokadohållet, där är mina favoriter, både skimmer och utan skimmer. Tex. I'm not a kiwi -HM. Min mörka favorit är fortfarande Gussied up green -cg. Faast, allt grönt är ju fint.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ho-ho-holly är riktigt fin. Det är sååå mkt guldshimmer i den!! :D
      Har du provat HM's Wanna Peperoni? Det kanske vore nåt för dig annars? Den är grön med mkt gult i. Inte helt olik Kiwi, men ingen dupe heller.
      Den där GUG fr CG har jag missat! Den var skitsnygg!! Den ska jag hålla utkik efter! :D

      Delete

Feel free to leave a comment but please be respectful :) Questions will be answered here as soon as possible. Spam will automatically not be published and/or deleted. Thank you for reading!