Thursday 29 November 2012

Nfu Oh #52 Matte - swatches

Do you remember when I wore Nfu Oh #52 toghether with Illamasqua Phallic last Saturday? (If not refresh your memory here! ;)) Look how cool Nfu Oh #52 got when I made it matte!!! :D

To the left it's shiny - to the right it's matte

When it's matte I think it looks like the skin of some exotic snake or like glowing stones lit up by a UV-lamp! It also looks more metallic and I think it's even more beautiful as matte!!

Which version of this mani do you prefer?
The shiny or the matte one?

16 comments:

  1. Flakes är absolut snyggast i matt finish. Nu blev jag jättesugen på att testa något flakelack. Det får bli snart helt enkelt. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag blev inspirerad av dig faktiskt! Såg matta flakes hos dig och tänkte wow! det vill jag prova!

      Delete
  2. Men guuuuud va snyggt!!!!! Feck! Trodde ja aldrig!Du har härmed övertygat mig att flake kan va snyggt! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe! ÄNTLIGEN!!! Jag som har försökt i flera år!!
      Hallelulja! :P

      Delete
  3. Jag kan inte bestämma mig, jag skulle nog gilla att variera mig, ha blankt ibland och matt ibland. Hur gör du för att få det matt? Toplack?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det som är bra är ju att det är så lätt att variera! Till glansiga lack tar man ett matt topplack och till matta lack tar man ett vanligt topplack å voilá! Du har som nya lack!! :D

      Delete
  4. Matt + flakes är ju verkligen guld! Tror jag ska testa med mitt snow flakes inom en snar framtid! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja! Testa med Snow-flakes!! Jag vill gärna se hur det blir!! Jag testade aldrig att matta ner det i min snow-flakes-mani jag hade där ett tag :)

      Delete
  5. Verkligen snyggt tycker jag!

    Med vänlig hälsning
    /Eva

    ReplyDelete
  6. Oooh, så snyggt. Flakes är så fint i matt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vad kul att du gillar det! :D
      Jag gillar det verkligen!!!

      Delete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Feel free to leave a comment but please be respectful :) Questions will be answered here as soon as possible. Spam will automatically not be published and/or deleted. Thank you for reading!